21 & 22 December (vrijdag en zaterdag) - Reisverslag uit Tartu, Estland van Miriam Berg - WaarBenJij.nu 21 & 22 December (vrijdag en zaterdag) - Reisverslag uit Tartu, Estland van Miriam Berg - WaarBenJij.nu

21 & 22 December (vrijdag en zaterdag)

Door: Mikkie

Blijf op de hoogte en volg Miriam

04 Januari 2008 | Estland, Tartu

Ik weet dat ik ontzettend achter lig, maar ik zal dan nu toch de conclusie van mijn verhaal schrijven.
vrijdag had ik om half 10 met de huisbazin afgesproken en ik stond dan ook ruim op tijd beneden klaar. Mn kamer was helemaal in orde en ik ben mijn borg ook meteen kunnen gaan halen. Om kwart over 12 had ik mn laatste examen voor Graphs en daarna was ik dan eindelijk helemaal vrij. Heb nog een kerstcadeautje voor mam gekocht en ben nog even op het schommelbankje gaan zitten. Er waren nog maar heel weinig mensen in de dorm tegen de avond en ik heb dan ook mn halve avond alleen met Sam doorgebracht. rond een uur of 1 kwam Julian er nog bij, dat was wel leuk. Hij was jarig de 22ste maar hij was nog zo hard aan zn paper aant werken dat we hem om middernacht alleen maar even snel hebben kunnen feliciteren. Om 2 uur 's nachts waren we nog steeds op en heb ik nog wat van mijn laatste eten gekookt voor ze.
Zaterdag heb ik de allerlaatste dingen ingepakt (beddegoed enzo) en kwam tot de conclusie dat het zo echt niet ging passen.. Nja, om 12 uur 's middags naar Julian gegaan om taart te eten. Alleen Yuka was ook gekomen, Sam om de één of andere rede niet.. We haden dus lekker twee stukjes taart voor ons allemaal en we hebben een uur of wat nog wat zitten kletsen. Yuka bood me gelukkig nog een postdoos aan om op te sturen zodat ik niet twee keer naar het postkantoor hoefde te lopen. Ik had ondertussen besloten om dan toch maar een 4de pakketje te sturen, hoe licht het dan ook zou zijn. Heb dus nog snel om half 3 wat op de post naar huis gestuurd en heb voor de laatste keer door het centrum van tartu gelopen. Om een uur of half 4 kwam Sam nog bij me lags om me te helpen met mn koffers en om afscheid te nemen.
Heb de taxi gebeld en ben met mn veel te zware tassen naar het busstation gegaan. Er waren toevallig twee duitsers uit de kamer naast me die ook naar huis gingen maar die moesten de bus naar Tallinn hebben dus daar heb ik maar even samen mee kunnen wachten. Ik was natuurlijk veel te vroeg bij het busstation maar liever dat dan de bus missen. Toen de bus aan kwam bleek zijn bagagevak niet open te kunnen en we moesten al onze tassen en koffers mee de bus in nemen. De buschauffeur heeft uiteindelijk mij en nog een ander meisje met een heel zwaar koffer geholpen de tassen op een bank te leggen. De rit was een heel stuk korter dan vier uur omdat de grenscontrole weg was en we de laatste stop helemaal over geslagen hebben. Ik was dus redelijk op tijd in Riga en heb me met pijn en moeite mn weg naar het hotel gezocht. Mn koffer was echt belachelijk zwaar en ik moest een aantal trappen nemen om onder de weg door te komen.
Eenmaal aangekomen in het hotel bleek ik helemaal op de bovenste verdieping te zitten maar gelukkig hielp de bewaking mn koffer mee naar boven te krijgen. Anya is toen nog even langsgekomen, zij en Maria en nog een vriendin gingen naar de bios maar aangezien ik nog maar 6 uurtjes slaap kon krijgen heb ik ervoor gekozen om niet mee te gaan. Ben toen nog even snel gan douchen en heb de laptop nog even aan gehad. Ben toen voor een korte en onrustige nacht in slaap gevallen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Estland, Tartu

Mijn semester in Estland

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2008

24 December en daarna

04 Januari 2008

23 December (zondag)

04 Januari 2008

21 & 22 December (vrijdag en zaterdag)

21 December 2007

20 December (donderdag)

19 December 2007

19 December (woensdag)
Miriam

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 47082

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2011 - 05 September 2011

Aussies and Kiwis

22 Augustus 2007 - 23 December 2007

Mijn semester in Estland

Landen bezocht: